Een fashion item moest het worden, van aantrekkelijk, comfortabel en duurzaam materiaal. De pet zou niet alleen gedragen kunnen worden door AYA’s, maar ook door hun vrienden. Als symbool van solidariteit, steun en vriendschap in moeilijke tijden. En waarom dan niet een pet voor álle jonge mensen die om welke reden dan ook tijdelijk aan de zijlijn staan? Want ook die hebben vrienden nodig om hen weer in het veld te trekken.
Met dit laatste idee in gedachten sloten Eva Welten en Claartje Bours zich als jonge campagnemakers aan. Ook Diek Pothoven van het circulaire modelabel MARTAN-Official meldde zich om zijn ontwerptalent en productkennis in te zetten. De campagne kreeg de naam ‘Bridging the Gap by wearing the Cap’ en het team breidde zich uit met filmmaker Koen van Driel en fotograaf Sander Coers.
Met kernwaarden als vriendschap, verbond zonder woorden, onbaatzuchtigheid, onvoorwaardelijke steun en saamhorigheid is Bridging the cap meer dan een campagne geworden. Het is een beweging. Een beweging ván jongeren vóór jongeren, die staat voor liefde, gelijkwaardigheid en de kracht van co-creatie.
Er zijn twee soorten caps in verschillende kleuren. Ze zijn te koop via de shop van F|Fort, en de websites van Affêre en MARTAN-Official. De opbrengst gaat in zijn geheel naar F|Fort.